Silkroad Online-gra MMORPG wyprodukowana przez południowokoreańską firmę Joymax, zawierająca liczne elementy fantasy. Akcja gry rozgrywa się w 7 wieku naszej ery na jedwabnym szlaku, będący kiedyś głównym szlakiem ekonomicznym łączącym Azję i Europę.
W grze możemy wcielić w jedną z postaci pochodzenia chińskiego lub europejskiego (od 24 sierpnia 2007). Planowane jest także wprowadzenie możliwości wcielenia się w postać arabską. Gra jest darmowa, ale można kupić specjalne przedmioty za pieniądze.
Przebieg gry
Jedwabny szlak jest głównym kulturalnym i ekonomicznych szlakiem handlowym, przez który przemieszczają się głównie kupcy oraz złodzieje napadający i okradający podróżnych. Można również spotkać na nim łowców, którzy specjalizują się w wyłapywaniu licznych złodziei.
Silkroad jest grą, w której obowiązują ściśle ustalone reguły. Każdy gracz ma możliwość rozwijania i kierowania postacią jednego z trzech zawodów: Kupiec (Trader), Złodziej (Thief) lub Łowca (Hunter). Żeby dostać się do któregoś zawodu należy osiągnąć 20 poziom oraz zapłacić 10 tys. złota wpisowego. Złodzieje i łowcy kierowani przez komputer nie mogą atakować zwykłych graczy. Kupiec wiozący towary o niskiej wartości, czyli 1*, nie może zostać zaatakowany przez złodzieja kierowanego przez innego gracza, jeżeli jego poziom nie jest wyższy od czterdziestego.
System serwerów połączonych ze sobą równolegle umożliwia obsługę dużej grupy użytkowników w tym samym czasie, zapewniając lepszą grę i skracając czas ładowania lokacji.
Silkroad przedstawia wydarzenia z VII wieku p.n.e, jakie miały miejsce na jedwabnym szlaku, w stylu fantasy oraz gry MMORPG nawiązującej do historii, kultury i wierzeń każdego rejonu. Świat Silkroad jest podzielony na dwa główne regiony: historyczny – jedwabny szlak, ciągnący się przez Chan'an, Tunhuang, Jangan, Downhang, Hotan, oraz świat fantasy, biegnący z południa na północ, od Takla Makan, Gór Gollyun, Himalajów do Cheonchukguk (Indie). Drogi krzyżują się ze sobą.
Postacie chińskie są nastawione na walkę w pojedynkę, w przeciwieństwie do postaci europejskich. Klasa chińska nie ma ograniczeń co do używania rodzajów broni. W każdej chwili można zmienić rodzaj broni.
Podstawowe typy postaci:
* Blader – walczy ostrzem (ang. blade), postać inwestująca w siłe, najżywotniejsza postać w grze na równi z warriorem. * Glavier – użytkownik broni drzewcowej, dwuręcznej glewia (ang. glavie), postać inwestująca w siłe. * Bowman – jedyna broń jaką może używać to łuk (ang. bow), postać inwestująca tylko w siłe, tylko inteligencje, lub łączy je ze sobą, zawyczyaj w stosunku 1;7 z przewaga inteligencji. * Nuker – chińska odmiana maga-szamana. Styl jego walki bazuje na użyciu magicznych pocisków wytworzonych z żywiołów; posługuje się mieczem i tarczą, włócznią, lub (rzadko spotykane) łukiem, w zależności od własnego wyboru. Miecz można zmieniać na mocniej atakującą włócznię kosztem zmniejszonej obrony spowodowanej brakiem tarczy. Inwestuję w inteligencję, bądź w większości w inteligencję.
Postacie europejskie są nastawione na walkę drużynową (tzw. party), ale mimo to mogą zabijać potwory samotnie, co jednak jest o wiele trudniejsze.
Klasy postaci:
* Warrior – postać walcząca wręcz, używa mieczy dwu- i jednoręcznych oraz tarczy lub 2 toporów jednoręcznych. Jest najodporniejszą postacią w grze. * Rogue – atakuje za pomocą kuszy lub sztyletów; z kuszą charakteryzuje się wyjątkowym zasięgiem i siłą kosztem szybkości. Ze sztyletami zaś szybkimi atakami,posiadającymi najpotężniejsze obrażenia ze wszystkich postaci inwestujących w siłe, jednak ma z ma z nich najmniejszą odporność. Moze również wykrywac osoby niwidzialne, bądź samemu stać sie niwidzialnym. * Wizard – wyjątkowo niska odporność na obrażenia i liczba punktów życia, ma jednak zasadniczo najsilniejszy atak. Do walki używa magii w tym dużym stopniu ataków AoE (z ang. "Area of Effect" czyli atakami o obszarowym działaniu). * Warlock – przeciętna bazowa siła ataku. Rzuca klątwy zmniejszające obronę i osłabiające przeciwnika, jednocześnie zwiększając własne obrażenia. Jest to niezwykle groźna postać w walce z innymi graczami lecz jest zarówno trudna do grania. * Bard – zazwyczaj wybierana jako klasa dodatkowa. Wspomaga drużynę dodając many i przyspieszając poruszanie się członków drużyny. Do walki bezpośredniej używa harfy za pomocą której wywołuje fale dzwiękowe. * Cleric – osoba duchowna, zajmuje się uleczaniem drużyny oraz zwiększaniem statystyk jej członków. Używa jednoręcznej różdżki i tarczy(Jedna z jego umiejętności posiada największe obrażenia w grze, jednak zużywa do tego 95% własnego życia).
PS:Gram na servie Venus.
|